18/08/2020

توجه به قوانین و مقررات در تصمیم گیری‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد

توجه به قوانین و مقررات در تصمیم گیری‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد

یک وکیل دادگستری با بیان اینکه مسائل حقوقی بسیار حساس هستند، گفت: توجه به رعایت قوانین و مقررات موجود در تصمیم گیری‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد و جلوی مشکلات را بگیرد.

فریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ضرورت به کارگیری کارشناسان حقوقی در تصمیم ‌گیری‌های ملی و بین المللی، اظهار کرد: واقعیتی که باید بپذیریم این است که در دنیای امروز برای هر امر و کاری به متخصص آن کار باید مراجعه کنیم و از او کمک بخواهیم. مثلا اگر مساله پزشکی داریم دیگر آن زمان سابق گذشت که با طب‌های خانگی بیمار مداوا شود و در حال حاضر همه آموخته‌اند و پذیرفته‌اند که باید مستقیما به پزشک مراجعه کنند و در هر رشته پزشکی هم به متخصص آن امر باید مراجعه کرد تا مشکلشان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: همین‌طور در سایر مسائل به فرض اگر بخواهیم خانه‌ یا بنایی بسازیم از مهندس و اهل فن آن کمک می‌گیریم و یا اگر بخواهیم معامله‌ای انجام دهیم از کسانی که در این کار خبره و مسلط بوده و در آن رابطه کار کرده‌اند، کمک می‌گیریم.

این وکیل دادگستری در مورد مسایل حقوقی و کارشناسی گفت: متاسفانه به مسائل حقوقی بی توجهی‌هایی می‌شود؛ درست مثل آنکه در قدیم طبابت را خانگی می‌دانستند و هر کسی خودش را صاحب نظر می‌دانست که در این مورد اظهار نظر کند که مثلا مریض این دارو یا غذا را بخورد و حال نیز در مورد مسایل حقوقی متاسفانه هنوز این مساله ادامه دارد.

غیرت با بیان اینکه مسائل حقوقی بسیار حساس هستند، گفت: توجه به رعایت قوانین و مقررات موجود در تصمیم گیری‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد و جلوی مشکلات را بگیرد.

وی تصریح کرد: وقتی در یک موسسه، نهاد و یا تشکیلات از نظر یک حقوقدان و مشاور دقیق سوال می‌شود، او قطعا خوب و بد مسائل را کاملا ارزیابی می‌کند و بایدها و نبایدها را می‌داند، راه درست ارائه داده و موضوع را هدایت می‌کند و اگر به این موضوعات توجه شود از بسیاری از اشتباهات جلوگیری خواهد شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بدون تعصب حرفه‌ای نسبت به وکلای دادگستری، اعتقادم بر این است که نظر وکلای دادگستری را در اینگونه مواقع باید جویا شد. موسسات، تشکیلات و افراد اگر هرکاری می‌خواهند انجام دهند که این کار جنبه اجتماعی داشته و فعالیت‌هایی برای آینده‌ را در بر می‌گیرد که ممکن است به یک سری از قوانین برخوردهایی کنند، باید حتما از مشاور حقوقی و خصوصا وکیل دادگستری کمک بگیرند.

غیرت افزود: دلیل این امر این است که قانونا باید افراد متعهدی باشند که وکلا هستند و با تعهدی وارد این حرفه می‌شوند و با این تعهد می‌توانند راهنمای افراد، موسسات و تشکیلات برای انجام هر کاری که از آنها خواسته می‌شود، باشند.

وی در پایان گفت: قویا با این مساله که موضوعات باید به کارشناس وارد و خبره ارجاع شود موافق هستم.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *