02/08/2020

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون سال ۹۸ مرکز وکلای قوه قضاییه از ۱۴ مرداد

پایگاه خبرهای حقوقی – رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه در نامه‌ای خطاب به روسای هیئت‌مدیره‌های مراکز وکلای قوه قضائیه سراسر کشور برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون سال ۱۳۹۸ این مرکز و مدارک لازم برای ثبت نام را اعلام کرد. بر این اساس زمان ثبت نام از سه‌شنبه ۱۴ مرداد آغاز شده و پذیرفته‌شدگان بر اساس حروف الفبا برای تشکیل پرونده مراجعه می‌کنند. هزینه تشکیل پرونده نیز ۹۰ هزار تومان است.

متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید:

روسای محترم هیئت‌مدیره‌های مراکز وکلای قوه قضائیه سراسر کشور

با سلام

احتراماً شایسته است نسبت به تشکیل پرونده از پذیرفته‌شدگان سال ۱۳۹۸ مرکز وکلا با رعایت شرایط و جدول زمان‌بندی و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اقدام لازم صورت پذیرد.

الف. زمان مراجعه

ب: کنترل هویت، سن و مدارک

رئیس هیئت‌مدیره بدواً باید با ملاحظه کارت ملی، داوطلب را احراز هویت نماید و داوطلب در زمان مراجعه باید حداقل ۲۲ سال سن تمام و حداکثر ۶۳ سال و نیم سن داشته باشد (حداقل متولد ۰۱/۰۶/۱۳۷۷ و قبل از آن و حداکثر متولد ۰۱/۱۲/۱۳۳۶ باشد).

* داوطلب، اصل مدارک ذیل را به همراه تصویر آن باید در روز مراجعه تحویل نموده (و اصل مدارک به وی مسترد خواهد شد) و رئیس هیئت‌مدیره یا نماینده وی باید تطبیق اصل و رونوشت با تصویر را گواهی نماید.

١- مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق و یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی.

۲- آخرین مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد، دکتری) یا گواهی‌های صادره از سوی دانشگاه.

٣- دو قطعه عکس ۴*۳ با زمینه روشن و رعایت شئونات اسلامی و اداری.

۴- فتوکپی تمام صفحات شناسنامه.

۵- فتوکپی پشت و روی کارت ملی.

۶- مدارک نشان‌دهنده وضعیت نظام‌وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت، گواهی معافیت دائم، داوطلبان استفاده از سهمیه سرباز کارآموز باید در فرم مشخصات فردی مشخصات خود را تکمیل کنند.

۷- کارنامه داوطلب (نیازی به مصدق بودن کارنامه نیست).

۸- پروانه وکالت یا کارآموزی (برای افرادی که به‌قصد تغییر حوزه قضایی در آزمون شرکت کرده‌اند).

ج: تکمیل فرم مشخصات فردی و تکمیل فرم تعهدنامه

داوطلب مکلف به تکمیل فرم مشخصات فردی و تکمیل فرم تعهدنامه و امضاء و نقش اثرانگشت اشاره دست راست، در حضور نماینده مرکز می‌باشد.

**نکات ضروری:

۱- هزینه تشکیل پرونده برای هر داوطلب ۹۰۰ هزار ریال می‌باشد.

۲- استعلام‌های مقرر قانونی نظیر گواهی عدم سوءپیشینه، سجل کیفری، پزشکی قانونی، مدرک تحصیلی و… به‌طور متمرکز از سوی مرکز انجام می‌گیرد و نیازی به اقدام خاصی از سوی مراکز استانی نیست.

٣- لیست اسامی پذیرفته‌شدگان سال ۱۳۹۸ هر استان از طریق سامانه جامع اعضای مرکز و از طریق کلید بررسی کاربران در دسترس مراکز استانی خواهد بود و در بدو ورود و قبل از تحویل فرم‌ها باید نام داوطلب در سامانه کنترل‌شده و قبولی وی احراز گردد.

۴- چنانچه مدرک کارشناسی یا پایان خدمت یا معافیت دائم متقاضی بنابر اظهار وی هنوز آماده نباشد نامبرده مکلف به تکمیل فرم تعهد شماره ۳ می‌باشد.

۵- چنانچه داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه سرباز کارآموز است باید نسبت به تکمیل فرم شماره ۴ اقدام نماید.

۶- افرادی که دارای پروانه پایه‌یک از مرکز هستند به‌طور ویژه، به قید فوریت و از طریق اتوماسیون به کمیسیون کارآموزی مرکز معرفی شوند تا نسبت به صدور پروانه وکالت در حوزه‌ی فضایی جدید اقدام لازم معمول گردد.

۷-در راستای اعمال ماده ۸۷ دستورالعمل کارآموزی، افرادی که دارای پروانه‌ی وکالت یا کارآموزی از کانون وکلا یا دارای پروانه‌ی کارآموزی از مرکز هستند شرحی از فعالیت‌ها و آموزش‌های خود را به همراه گواهی‌ها و مستندات تقدیم داشته تا پس از بررسی توسط کمیسیون استانی جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون کارآموزی مرکز ارسال تا مورد تطبیق و ارزیابی قرارگرفته و میزان کارآموزی سابق موردپذیرش ایشان مشخص شود.

۸- مراکز استانی پس از خاتمه‌ی ثبت‌نام، گزارش جامعی تنظیم و به کمیسیون کارآموزی ارسال کنند.

برچسب ها

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *