30/07/2020

کاهش جمعیت زندان‌های گلستان

کاهش جمعیت زندان‌های گلستان

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری گلستان از تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانون برای کاهش مجازات حبس خبرداد.

هادی هاشمیان امروز در دومین جلسه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان با تأکید بر اینکه مجازات زندان برای مجرمان خطرناک، مزاحمان نوامیس مردم و سارقان است، اظهار کرد: باید از سازوکارهای پیش‌بینی شده در قانون برای کسانی که جرائم سبک مرتکب شده‌اند و سابقه‌دار نیستند، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه حبس گرایی علاوه بر قضات در بین مردم هم نیازمند تغییر است، افزود: هدف از مجازات مجرم، تغییر رفتار و اصلاح اوست و هنوز افراد زیادی هستند که فقط مجازات زندان را تنها راه اصلاح افراد می‌دانند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به کاهش 7 درصدی جمعیت کیفری استان، گفت: صدور بیش از هزار رأی جایگزین حبس از جمله علل کاهش زندانیان است.

دادستان مرکز استان هم در این جلسه با انتقاد از تأمین نشدن اعتبار موردنیاز برای تکمیل اردوگاه علی آبادکتول، گفت: ۶۵ درصد کار ساخت این اردوگاه انجام شده و از چند سال پیش معطل اعتبار برای تکمیل است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی است.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی از نگاه حبس محوری در محاکم هم انتقاد کرد و افزود: هر چند در سال‌های اخیر شاهد تغییر رویکرد در این بخش هستیم اما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، علی‌اصغر رنجبر، مدیرکل زندان‌های استان گلستان هم در این جلسه از تأمین ۲۴ پابند الکترونیکی در استان خبرداد و گفت: تعداد پابندهای الکترونیک استان به ۴۰ عدد رسید و آماده استفاده برای کنترل محکومان در خارج از زندان هستیم.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *