19/05/2020

تشریح رهیافت «سیاست همکاری‌های چند بخشی» در روابط ایران و اتریش

تشریح رهیافت «سیاست همکاری‌های چند بخشی» در روابط ایران و اتریش

روز دوشنبه مورخ 29 اردیبهشت 99 آقای اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل ستاد حقوق بشر با سید مجید تفرشی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این دیدار سفیر اتریش ضمن معرفی خود و فعالیت حرفه‌ای‌اش در طول دو دهه گذشته، کتابی در خصوص عملکرد اتریش در حوزه تعامل با ادیان خصوصاً مسلمانان در این کشور و همچنین در بوسنی و هرزه گووین را به ستاد حقوق بشر هدیه کرد.

شلتس، ضمن اشاره به ملاقات سازنده آقای سباستین کورز (Sebastian KURZ) وزیر خارجه اسبق و نخست وزیر کنونی اتریش با دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر سابق ستاد حقوق بشر در سال 2015 و آثار مثبت آن در روابط دو کشور در ادامه به تشریح رهیافت جدید اتریش موسوم به “سیاست همکاری‌های چند بخشی ” پرداخته و افزود: همکاری‌های قضایی یکی از وجوه این سیاست می‌باشد.

تفرشی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص حوزه فعالیت و وظایف ستاد حقوق بشر در داخل و عرصه بین المللی خصوصاً کار با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و تبادل تجارب و گفت‌وگوهای حقوقی – قضایی با برخی از کشورهای اروپایی، از تدوین سازوکاری برای همکاری دو کشور در این حوزه استقبال کرد.

وی ضمن اشاره به تداوم اعمال انواع تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی توسط آمریکا و چند دولت خاص علیه ملت ایران و اجتناب ناپذیر بودن آثار سوء آن بر معیشت مردم، نحوه مبارزه با ویروس مرگبار و فراگیر کرونا در بخش‌های مختلف کشور خصوصاً از منظر عملکرد قوه قضائیه یعنی اعطای مرخصی به بیش از 110 هزار زندانی و آزادی کامل بیش از 14 هزار تن را نماد اعتلای ارزش‌های حقوق بشری در سیستم قضایی کشور دانست.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر افزود: نگاه سیستم قضا به ظرفیت عفو در ساختار سیستم قضایی و سیستم کیفری جمهوری اسلامی ایران، ترجمان اهمیت و پاسداشت کرامت انسان است.

وی افزود: ایران تنها کشوری است که 14 بار در سال به مناسبت‌های مختلف اعم از اعیاد ملی و مذهبی در قالب پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تائید مقام رهبری، موجبات آزادی دائم و یا کاهش مجازات ده‌ها هزار زندانی در سراسر کشور را فراهم می‌آورد.

سفیر اتریش در تهران در پایان ضمن تشکر از توضیحات داده شده خواستار تداوم و گسترش همکاری‌های دو کشور گردید.
انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *