15/05/2020

پربازدیدهای حقوقی در هفته ای که گذشت

پربازدیدهای حقوقی در هفته ای که گذشت

ارایه لایحه دفاعی محمدعلی نجفی در دور سوم رسیدگی به پرونده به دادگاه، برگزاری اولین جلسه متهمان پرونده شرکت هفت تپه در ۲۹ اردیبهشت ماه و… از مهمترین اخبار پربازدید حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی ایسنا را در زیر می خوانید:

دومین دادگاه ۲۱ متهم اقتصادی برگزار شد

یکی از اخبار پربازدید هفته گذشته مربوط به برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم به اخلال در نظام اقتصادی در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی  به ریاست قاضی موحدی آزاد بود و در این جلسه متهمان به دفاع از خود پرداختند.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن خویی و 20 متهم دیگر 16 اردیبهشت ماه در شعبه مذکور برگزار و کیفرخواست متهمان قرائت شد.

گروه‎های جهادی برای حل‌وفصل اختلافات ناشی از کرونا دست به کارشوند

آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه گفت: درست است که دادستان، مدعی‌العموم است، اما گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد هم می‌توانند توجه به حقوق عامه را مطالبه کنند.

رییس قوه قضاییه بر این نکته که مبارزه با قاچاق کالا امروز هم و غم همه دستگاه ها در کشور باشد تاکید کرد.                                 

ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات به مجلس

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات به دلیل ایرادات فراوان به مجلس ارجاع شد.

کدخدایی گفت:نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است.

لایحه دفاعی پرونده نجفی در دور سوم رسیدگی به دادگاه ارایه شد

یکی دیگر از اخبار پربازدید هفته گذشته مربوط به پرونده محمدعلی نجفی بود که در باره این پرونده حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع اش از ارایه لایحه دفاعی پرونده موکلش به عنوان آخرین دفاع در دور سوم رسیدگی به پرونده به دادگاه خبر داد.

همچنین هفته گذشته  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شهردار اسبق تهران، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و شهردار وقت منطقه ۲ تهران در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی کارکنان دولت با شکایت الیاس قالیباف به ریاست قاضی علی قنبرنیا برگزار شد.

دادگاه متهمان پرونده نیشکر هفت تپه ۲۹ اردیبهشت علنی برگزار می‌شود

یکی از اخبار پربازدید هفته گذشته برگزاری اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده شرکت هفت تپه در  ۲۹ اردیبهشت در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاصی مسعودی مقام بصورت علنی بود.

اطلاعیه تمدید ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی سال ٩٨

با توجه به شرایط کشور در پی شیوع ویروس کرونا و اعلام قبلی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضایٔیه در خصوص تمدید مجدد ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ مرکز، ثبت نام این آزمون از ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ لغایت ۲ خرداد ماه سال جاری تمدید، و امکان ثبت نام مجدد فراهم خواهد شد.

درباره «کنارک» گمانه‌زنی نشود/ آرزوی هر مسلمان آزاده‌ای پوشیدن خلعت شهادت است

محمدرضا حیدری افشار دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص حادثه کنارک در هفته گذشته گفت که انتظار می ‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.

انتهای پیام 

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *