29/04/2020

ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین الملل شناخته شده است

ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین الملل شناخته شده است

یک حقوقدان گفت: باید نهضت مبارزه علیه خودمختاری آمریکا از سوی نخبگان و اندیشمندان همیشه در دستور کار باشد و علیه آمریکایی ها این مبارزه حداقلی را داشته باشند.

قاسم  شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم ترامپ در توقف کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی گفت: آقای ترامپ عددی نیست و پک پدیده است و به هیچ اصولی پایبند نیست.

وی افزود: قبلا خروج ترامپ از معاهده محیط زیست پاریس را داشتیم که معاهده‌ای کاملا  شسته و رفته بود و ترامپ زیر حرف‌های مدیران و مسوولان سابق زد. اکنون نیز ترامپ در سطح جهانی به عنوان ناقض حقوق بین‌الملل شناخته شده است و تمام حقوقدانان و متخصصین اهل فن، ترامپ را پدیده‌ ای خودسر و بی‌ضابطه و ناقض حقوق بین الملل و به عنوان یک قدرت سرکش و غیرقابل پیش‌بینی می‌دانند که  هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد و درباره ترامپ نباید انتظاری غیر از این داشت.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: در شرایط کنونی که جهان گرفتار ویروس کرونا شده ، ترامپ از تعهدات آمریکا سرباز زده و سرپوشی می‌کند و این شخص، فردی خودسر  و سرکش است.

شعبانی با یادآوری این‌که «کشورها معمولا در مقابل عملکرد ترامپ سه دسته هستند»، گفت:  یک دسته  از کشور ها درمقابل ترامپ منفعل هستند و صدایی از آن‌ها بر نمی‌آید و ساکتند. یک دسته مواجب بگیر آمریکا هستند و هر چه ترامپ بگوید را قبول و از آن حمایت می‌کنند و واکنش منفی نداشته و جرات مقابله ندارند. یک دسته هم مثل جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای عدالت محور و مبارز علیه استکبار جهانی هستند.  در این وسط گاهی اوقات برخی کشورها ژست دموکراتیک و حقوق بشری و استقلال و شخصیت مستقل خودشان را دارند ولو این‌که به نفع آمریکایی‌ها رای می‌دهند و تصمیمات آمریکایی‌ها را اجرا می‌کنند و در مقابل این کار زشت ژست گرفتند.

وی در پایان گفت: باید  نهضت مبارزه علیه خود مختاری آمریکا از سوی نخبگان و اندیشمندان همیشه در دستور کار باشد و علیه آمریکایی‌ها این مبارزه حداقلی را داشته باشند.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *