31/01/2020

پربازدیدترین خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

پربازدید

تعیین سقف برای ثبت طلاق و حاشیه‌های پیرامون آن و بازداشت علی دیواندری در پایان بیست‌وچهارمین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات 9 متهم اقتصادی از پربازدیدترین خبرهای حوزه حقوقی و قضائی این هفته ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، این خبر مروری است بر پربازدیدترین خبرهای حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی در هفته‌ای که سپری شد:

خبر توضیحات  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق پربازدیدترین خبر حقوقی این هفته بود.

توضیح رئیس سازمان ثبت اسناد درباره سهمیه بندی ثبت طلاق

خداییان در این باره اظهار کرد: برخی از دفاتر طلاق با استفاده از یکسری روابط، درآمدهای بسیار کلانی دارند و به دلیل حجم بالای ارباب رجوع، موجب اطاله در امور مردم می‌شوند. از سوی دیگر دفاتری هم هستند که به دلیل تعداد پایین مراجعه کننده، می‌توانند کار را سریع‌تر انجام دهند ولی معطل می‌مانند، در راستای تسریع و تسهیل کار مردم و جلوگیری از هرگونه رانت در این صنف، سامانه‌‎ای به منظور تعیین سقف برای ثبت طلاق طراحی شده که این سامانه در سطح کشور اجرایی می‌شود و در چند استان نیز پایلوت شده است.

خبر پربازدید بعدی نیز مربوط به موضوع تعیین سقف برای ثبت طلاق در دفترخانه‌ها بود.

ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد

علی مظفری رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از اعمال محدودیت ثبت طلاق از روز شنبه(مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۵) در دفاتر طلاق سراسر کشور خبر داد و تعداد سهمیه مجاز دفاتر طلاق جهت ثبت طلاق به تفکیک استان‌های سراسر کشور در هر سال را اعلام کرد.

دیواندری بازداشت شد

قاضی موحد در پایان بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان با اعلام خبر تشدید قرار متهم علی دیواندری قرار وثیقه او را به قرار بازداشت تبدیل کرد.

این متهم در گذشته با قرار وثیقه ۵ میلیاردی آزاد بود.

گزارش دادگاه علی دیواندری

همچنین خبر ادامه رسیدگی به پرونده علی دیواندری در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحدی آزاد برگزار شد که از پربازدیدترین خبرهای حقوقی و قضائی این هفته ایسنا بود و این متهم در ابتدای جلسه به بیان دفاعیات خود پرداخت و اظهار کرد: همانطور که در جلسه پیشین گفتم جلسه قبل جلسه تخریب من بود که توسط نماینده دادستان صورت گرفت. برخی از موارد خارج از کیفر خواست بیان میشوند که من تمام آن‌ها را رد می‌کنم.

در این جلسه که بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به این پرونده بود، بهروز مختاری متهم ردیف سوم پرونده هم دفاعیات خود را بیان کرد.

خبر پربازدید دیگر این هفته مربوط به سخنان سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی این قوه بود.

دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد، اما نه برای مذاکره

رییس قوه قضاییه در این جلسه گفت: دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد؛ اما نه برای مذاکره برای محاکمه و مجازات آن‌ها.

آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)، راه نجات جامعه را شناخت سیره اهل بیت (ع) و عمل به سیره پاک آن بزرگواران دانست و با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر تصریح کرد: اصلی‎ترین سلاح ما در طول چهار دهه گذشته، پیام‎های انقلاب اسلامی بوده است که موجب خنثی‎سازی توطئه‎های پی در پی دشمنان، به حاشیه راندن خواسته‎های آنها در منطقه و جهان و امیدآفرینی برای ملت‎های محروم و مستضعف شده است.

وی خون حاج قاسم سلیمانی را موجب برانگیختگی ملت‎های آزاده و صیانت از جوامع مورد ستم در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ان شاءالله امر حقوقی و قضایی این جنایت دنبال می شود. دیر یا زود با قاتلان حاج قاسم ملاقات خواهیم کرد اما نه برای مذاکره و گفتگو بلکه برای محاکمه و کیفر.

قاضی موحد: برای فعال کردن پیامک به بانک رفتم، بعد آقایان آشنابازی می‌کنند

خبر پربازدید بعدی هم مربوط به نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۲ متهم یک پرونده ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی بود که به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

قاضی موحد در این جلسه گفت: حمیدرضا مرادی، محمد نائینی تهرانی، امیرخسرو علایی، سعید علی زاده، مرتضی فلاح اشتری، علی اصغر علیزاده، پویا کریمی، علی اکبر سلطان علیان، رکسانا سپهری زاده، شیوا شاهین فر، شرکت تضامنی لیلا میرزایی با نمایندگی لیلا میرزایی و شرکت میعاد سازان با نمایندگی سید هادی حسینی متهمان این پرونده هستند. نقش متهم اصلی پیدا کردن بانک‌های عامل بوده است. او با همکاری سعید علیزاده برای دریافت ارز دولتی یک شرکت فاقد فعالیت را پیدا می‌کند و اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و اساسنامه آن را تغییر می‌دهد و حساب‌سازی‌هایی برای این دو شرکت انجام می‌دهد تا آنها را فعال نشان دهد.

قاضی موحد در این جلسه گفت: من به عنوان قاضی نظام برای فعال کردن پیامک خودم به بانک رفتم، بعد آقایان در بانک‌ها آشنابازی می‌کنند.

دستورالعمل نظارت بر زندانیان دارای محکومیت مالی ابلاغ شد

دستورالعمل “نظارت بر زندانیان دارای محکومیت مالی”  با توجه به مبانی شرعی و قانونی مبنی بر منع بازداشت بدهکاران مالی معسر و با هدف جلوگیری از بازداشت محکومینی که قادر به ادای دین خود نیستند و نیز نظارت بر اجرای دقیق تکالیف مصرح در قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۲۳.۳.۱۳۹۴، ” دستورالعمل نظارت بر زندانیان دارای محکومیت مالی” از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

​​​​​​​بازداشت عباس تبریزیان صحت ندارد

 دادسرای ویژه روحانیت خبر بازداشت عباس تبریزیان را تکذیب کرد. در پی انتشار خبر بازداشت عباس تبریزیان در فضای مجازی، دادستانی ویژه روحانیت اعلام کرد که مطلب منتشر شده از اساس کذب است و حسب اطلاع واصله، مشارالیه در خارج از کشور (شهر نجف اشرف) ساکن است.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *