16/12/2019

مسابقات قرآن قوه قضائیه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

مسابقات قرآنی

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به میزبانی شیراز برای هفتمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه در بهمن ماه، این رویداد را بزرگترین رویداد فرهنگی قرآنی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان فارس گفت: برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضائیه در سومین حرم اهل بیت(ع)، فرصتی مناسب برای معرفی شیراز به عنوان یک شهر قرآنی در کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، موسوی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و برای رسیدن به کمال است، گفت: پرداختن به مفاهیم قرآنی در مجموعه قضایی از اهمیت صد چندان برخوردار است و اقدام معاونت فرهنگی قوه قضائیه در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ایده مناسبی در راستای افزایش فرهنگی قرآنی در مجموعه قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با اشاره به همزمانی این مسابقات با ایام دهه مبارک فجر و همچنین دهه دوم فاطمیه، گفت: انقلاب اسلامی ما برگرفته از فرهنگ قرآنی و شهادت طلبی بوده و ترویج این فرهنگ هاست که زمینه ساز استمرار، سربلندی و اقتدار نظام اسلامی را در دنیا فراهم ساخته است.

موسوی خاطر نشان کرد: همه ما در استان فارس و شهر شیراز باید با محور قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با تکیه به برنامه های دینی و قرآنی، شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به دنیا معرفی کنیم؛ در همین راستا مجموعه قضایی با دریافت مجوز میزبانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه و همچنین کسب رتبه های برتر در دوره های گذشته این مسابقات سهم خود را در معرفی استان فارس به عنوان یک استان پیرو دین و قرآن و پیشرو در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی  در کشور ادا کرده است.

وی در ادامه خواستار همکاری همه ادارات و نهادهای اجرایی در میزبانی مناسب استان در این مسابقات شد و ابراز امیدواری کرد که امسال هم به مانند گذشته استان فارس با میزبانی مناسب این مسابقات پرچمداری خود در برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی را حفظ کند.

در ادامه  این نشست فرهنگی که با حضور معاون مدیر کل فرهنگ دینی و انقلابی معاونت فرهنگی قوه قضائیه برگزار شد میزان آمادگی و زیرساخت های برگزاری مسابقات در استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در روزهای هشتم تا نهم بهمن ماه امسال به میزبانی دادگستری استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) با حضور بیش از ۲۵۰ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران و در ۸ رشته قرائت، ترتیل، اذان، حفظ کل و ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء، حفظ موضوعی و مفاهیم و تفسیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *