25/07/2019

اقدامات جهادی مستلزم حضور در میدان است نه در جلسات

آرم قضایی

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: احقاق حقوق عامه و صیانت از امنیت جامعه دو وظیفه خطیر دادستانی است که در صورت مشاهده برخی تخلفات و به‌هم زدن نظم و آسایش مردم، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا خواهد کرد؛ زیرا اعتقاد داریم مدعی‌العموم شمشیر برنده دستگاه قضایی است.

به گزارش ایسنا، حسن بیگدلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما با همدلی، تعاون ملی و رهبری حکیمانه و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) به ثمر نشست و امیدواریم که به فضل خدا و حمایت امام زمان (عج) و نیز با پیروی از مقام عظمای ولایت، این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) پیوند بخورد.

وی‌ با مهم دانستن نقش و تاثیر کار خبرنگاران در جهت‌دهی به افکار عمومی یک جامعه و اطلاع‌رسانی به مردم، اضافه کرد: فعالیتی که بر دوش خبرنگاران نهاده شده امروز بیش از هر زمان دیگری مستلزم همت و توجه است، زیرا دشمنان اسلام و انقلاب با استفاده از رسانه‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی سعی دارند ارزش‌ها و اعتقادات مسلمانان را تضعیف کنند؛ لذا وظیفه خبرنگاران در این خصوص بسیار سنگین است.

این مقام مسئول با بیان این‌که تکریم ارباب‌رجوع اولویت دستگاه قضایی شهرستان در دوره جدید است، ادامه داد: امنیت خرم‌دره خط قرمز دستگاه قضایی است و مخلان امنیت و هنجارشکنان با برخورد قاطع و بدون اغماض مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: مردم ولی‌نعمتان ما هستند و تکریم آن‌ها در راس همه امور دستگاه قضایی شهرستان قرار خواهد داشت که این موضوع به کارکنان دستگاه قضایی شهرستان در همه جلسات داخلی نیز تاکید شده است.

بیگدلی با بیان این‌که منصب قضاوت در واقع جایگاه ائمه‌ اطهار (ع) است و تکریم ارباب‌ رجوع ریشه در فرهنگ دینی ما دارد، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به مطالبات مردم، رعایت موازین اخلاق حرفه‌ای و اهتمام ویژه به سعه‌صدر و بالا بردن آستانه تحمل موجب افزایش رضایت‌مندی مردم، شکوفایی و توسعه سلامت اداری و بهبود روند خدمت‌رسانی خواهد بود.

رئیس دادگستری خرم‌دره با اعلام این‌که احقاق حقوق عامه و صیانت از اموال بیت‌المال یکی از شاخص‌ترین اولویت‌های دادگستری خرم‌دره خواهد بود، بر لزوم تشدید نظارت‌ها به منظور مقابله با مظاهر فساد و انسداد گریزگاه‌های سودجویان، اخلال‌گران و مفسدین تأکید کرد.

این مسئول با بیان این‌که فقط بر مدار قانون حرکت خواهیم کرد، افزود: در برخورد با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد؛ چراکه در مقابل خون شهدا و مردم، مسئولیم.

رئیس دادگستری خرم‌دره در این نشست با بیان این‌که متاسفانه برخی دستگاه‌ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم کوتاهی می‌کنند، گفت: برخی دستگاه‌های متولی در میدان نیستند و بسیاری از اقدامات آن‌ها فقط در جلسات است، این امر در حالی است که اقدامات جهادی مستلزم حضور در میدان است نه در جلسات.

وی یادآور شد: احقاق حقوق عامه و صیانت از امنیت جامعه دو وظیفه خطیر دادستانی است که در صورت مشاهده برخی تخلفات و به‌هم زدن نظم و آسایش مردم، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا خواهد کرد؛ زیرا اعتقاد داریم مدعی‌العموم شمشیر برنده دستگاه قضایی است.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *