21/07/2019

آموزش ۶۰۰ مشاور برای دادگاه اطفال

زنگانه

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اموزش ۶۰۰ مشاور برای دادگاه اطفال خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی محمد زنگانه در بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که با موضوع فضای مجازی در وزارت دادگستری برگزار شد، گفت: به استناد قانون موظفیم نظام مشاوره در دادگاه اطفال را  برگزار کنیم. در این راستا بیش از ۶۰۰ مشاور آموزش دیدند و نزدیک به ۱۹ هزار و ۵۰۰ دادرسی مشاور داشتیم که نظر مشاور در رای نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  هرگونه موقعیت سلبی نوعا باعث جابجایی موقعیت و جغرافیای تخلف می شود و اگر  در فضای مجازی نگاهمان این باشد راه به جایی نمیبریم.

زنگانه گفت: امروز در دنیا به  بحث فلسفه برای کودکان توجه می‌کنند، یعنی در این زمینه بدنبال فکرورزی برای کودکان هستند که از طریق برنامه ملی انجام می شود.

وی ادامه داد: این امر باعث پرورش قدرت استدلال و داوری در کودکان  می‌شود و تفکرهای نقادانه و خلاقانه و مراقبتی در کودکان را تقویت می‌کند و  پیشنهاد ما این بود که  اپلیکیشن ملی در این راستا طراحی شود.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان گفت:  کارگروه حقوقی در فضای مجازی اقدام ارزشمند دیگری است که انجام شد.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *