01/01/1970

ایران در مدیریت منابع آبی از بین 133 کشور رتبه 132 را به خود اختصاص داده است

[ad_1]

سه‌شنبه 15 فروردین 1396 ساعت 13:01

ایران در مدیریت منابع آبی از بین 133 کشور رتبه 132 را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فریده اولادقباد در نشست علنی امروز (سه شنبه، 15 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با تبریک سال نو در تذکری به وزیر نیرو گفت: یکی از مهمترین مسائل در برنامه ششم چالش آب است؛ کشور با کمبود منابع آب مواجه است و توجه به مدیریت منابع آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اغلب منابع تأمین آب سطحی مورد استحصال قرار گرفته است، تصریح کرد: برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی شدت یافته است و متأسفانه ایران در مدیریت منابع آبی از بین 133 کشور رتبه 132 را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در پی کاهش مستمر منابع آبی سالانه 10 دشت آبی کشور از مجموع 600 دشت دچار بحران خواهند شد که این مسئله در وضعیت روستاها تأثیرگذار بوده و خالی از سکنه خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در دنیا بیشترین میزان فرونشست زمین 32 سانتیمتر بوده که متأسفانه در جنوب تهران به 36 سانتیمتر رسیده است.

اولادقباد با بیان اینکه کارتن‌خوابی آسیب اجتماعی ناشی از بی‌توجهی و ناکارآمدی دستگاه‌های متولی خدمات اجتماعی در پوشش قرار دادن افراد در معرض آسیب جامعه است، یادآور شد: فقر و اعتیاد می تواند در کارتن خوابی به عنوان یک آسیب اجتماعی تأثیرگذار باشد؛ انتظار می رود مسئولان کشور به آسیب های اجتماعی پایتخت توجه ویژه داشته باشند./

پایان پیام

[ad_2]
لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *