01/01/1970

لزوم تدوین طرح جامع اقتصادی در بخش هنر/ نرخ بازده دارایی‌های وقفی پایین است

[ad_1]

دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت 23:58

لزوم تدوین طرح جامع اقتصادی در بخش هنر/ نرخ بازده دارایی‌های وقفی پایین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه، 23اسفندماه) با صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین ایشان در محل وزارتخانه برگزار شد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه کشور نیازمند طرح جامع اقتصادی در بخش هنر است، گفت: متوسط نرخ بازده دارایی‌های وقفی پایین است که باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود.

پورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر ارشاد 3406753/14/2017 11:28:28 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/03/201703105261902272_Thum.jpgپورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی

پورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر ارشاد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در تمامی کشورهای اسلامی به موضوع نقش وقف در اقتصاد توجه می شود. بخش زیادی از املاک و زمین‌های کشاورزی وقفی است، باید نرخ بازده دارایی‌ها در بخش وقف افزایش یابد.

وی با تأکید بر لزوم گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط وزارت ارشاد افزود: مردم گلایه‌های در خصوص ارائه خدمات ضعیف از سوی کاروان های زیارتی دارند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و باید رسیدگی های لازم در زمینه شرکت‌هایی که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیستند و در زمینه اعزام زائرین فعالیت دارند، صورت گیرد.

موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: باید در توسعه اقتصاد به فرهنگ نیز توجه شود و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با شبیخون فرهنگی اجرایی شود.

کبیری نماینده مردم خوی در مجلس نیز در این نشست گفت: برخی از سالن های فرهنگی که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید با رعایت قانون به بخش خصوصی واگذار شوند.

پورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر ارشاد 3406753/14/2017 11:28:28 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/03/201703105141533278_Thum.jpgپورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی

پورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر ارشاد

حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در این نشست اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی باید به موضوع وقف توجه ویژه شود و همچنین نگاه توسعه‌ای به موضوع اقتصاد فرهنگ داشت.

انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر اهمیت موضوعات فرهنگی در توسعه کشور اشاره داشت و گفت: باید بودجه‌های بخش فرهنگ تقویت شوند.

کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس در این جلسه گفت: فرهنگ سازی در اقتصاد یک اصل است که باید به آن توجه شود و همچنین نسبت به املاک اوقافی رسیدگی‌های لازم انجام شود.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس در این نشست با قدردانی از زحمات وزیر ارشاد گفت: مراحل ثبت موسسات قرآنی دشوار است، همچنین باید نظارت های جدی در خصوص مطالبی که در نشریات شهرستانی منتشر می شود، صورت گیرد./

پایان پیام

[ad_2]
لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *