20/08/2021

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

بخشنامه دادستان کل کشور برای برخورد با هرگونه معامله ربوی، تعطیلی واحدهای تابعه قوه قضاییه تا پایان شنبه و … از جمله اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته را می خوانید:

پارتی‌بازی و رشوه هرگز قابل تحمل نیست

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: پارتی‌بازی و رشوه در هر دستگاهی که باشد ناپسند است، اما در دستگاه قضا هرگز قابل تحمل نیست و باید با آن مقابله کرد.           

همچنین براساس حکم مورخ سیزدهم مرداد ۱۴۰۰ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسنی اژه‌ای، بخشی از اختیارات ریاست دستگاه قضا به معاون اول قوه قضاییه تفویض و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق، علاوه بر مأموریت مشورت و ارائه راهکارهای روشن و عملیاتی به رئیس قوه قضاییه در خصوص برنامه‌های تحولی دستگاه عدلیه و موارد مندرج در حکم انتصاب ریاست دستگاه قضا، مسئولیت‌های دیگری را در حکمی مشتمل بر ۲۸ بند نیز عهده دار شده و اختیارات معاونت اول دستگاه قضا توسعه چشم گیری یافته است.

لایحه واگذاری مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب تایید شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه واگذاری مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب پس از انجام اصلاحات در مجلس، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد. 

بخشنامه دادستان کل کشور برای برخورد با هرگونه معامله ربوی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتارهای ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری کنند. 

اظهارات معاون دادستان کل درباره رسوب کالاهای مرتبط با کرونا

سعید عمرانی  معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به رسوب کالاهای مرتبط با کرونا، گفت: گمرک دستورات خوبی مبنی بر حمل یکسره برای داروها صادر کرده است.     

مدیر کل زندان‌های تهران از زندان تهران بزرگ بازدید کرد

    علی رستمی مدیرکل زندان‌های استان تهران در بازدید شبانه از ندامتگاه تهران بزرگ، ضمن گفت‌وگو با مددجویان، کارکنان شیفتی و سربازان وظیفه و رسیدگی به مشکلات آنان عنوان کرد: بیشتر مشکلات ندامتگاه تهران بزرگ مانند سیستم آبرسانی، تعریض جاده و ساماندهی محیط اطراف آن به حوزه شهری مربوط می‌شود که نیازمند ارتقاء و گسترش همکاری‌های بین بخشی با مراکز و نهادهای دیگر است.        

 مدیر کل زندان های استان تهران همچنین با بررسی خدمات بهداشتی و درمانی ویژه مددجویان بازداشتگاه اوین گفت: در شرایطی که جامعه دچار شرایط بحرانی کروناست، کادر درمان این مرکز با تمام توان از سلامتی مددجویان و کارکنان مراقبت می کند و اجازه نمی دهیم هیچ مشکلی برایشان به وجود آید. 

 رستمی همچنین در دیدار حشمتی رییس دادگستری استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ، گفت: هدف از این بازدید، اعطای تخفیفات بیشتر قضایی به مددجویان بود.                                                                       

تعطیلی واحدهای تابعه قوه قضاییه تا پایان شنبه

 معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای به دادگستری‌های سراسر کشور اعلام کرد: تمامی واحدهای اداری، قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تا پایان شنبه هفته آینده تعطیل شد.     

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه به تعویق افتاد

 با اوج گیری کرونا در شهریور ماه آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد.

 ۵ محکوم بولیوی به کشورشان منتقل شدند

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت: ۵ محکوم بولیوی به کشور متبوعشان منتقل شدند.                                 

انتهای پیام                                    

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *