08/06/2021

واگذاری نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت به امور فرهنگی قوه قضاییه

واگذاری نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت به امور فرهنگی قوه قضاییه

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه واگذاری نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی به این مرکز خبر داد.

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه از واگذاری مسئولیت پایش و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه به امور فرهنگی معاونت منابع انسانی و امورفرهنگی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امور فرهنگی قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی در خصوص ضرورت توجه به موضوع کرامت و ارزش های انسانی به ویژه در ارتباط با مراجعان دادگستری و با پیگیری های صورت گرفته توسط معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی، پیشنهاد اصلاح مواد ۲۴ و ۳۲ دستورالعمل به تصویب ریاست محترم قوه قضاییه رسید و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی به عنوان مسئول ارزیابی شاخص های مندرج در دستورالعمل مزبور و رصد و پایش وضعیت اجرای دستورالعمل در سطح واحدهای ستادی و صف دادگستری تعیین شد.

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت: برنامه جامعی درخصوص پایش و ارزیابی فرهنگی در اجرای دستورالعمل مزبور تدوین شده است که از هفته جاری به صورت آزمایشی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال اجراست. در این برنامه ضمن تشکیل پرونده برای تمامی قضات و کارکنان شاغل، نسبت به ارزیابی شاخص های مندرج در دستورالعمل و پیش بینی اقدامات حمایتی و هدایتی، جهت رفع آسیب های احتمالی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *