28/04/2020

جهش تولید نیازمند زمینه‌هایی است/ یکسری اموال عمومی به بخش خصوصی واگذار شود

جهش تولید نیازمند زمینه‌هایی است/ یکسری اموال عمومی به بخش خصوصی واگذار شود

یک حقوقدان گفت: وکیل دادگستری درباره وضعیت پساکرونا گفت: باید مسئولان اراده جدی برای حل معضلات اقتصادی داشته باشند.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، درباره تاثیر کرونا بر فضای سیاسی کشورها و جهان گفت: ویروس کرونا به اقتصاد آسیب می زند و اکنون بیکاری به خصوص در مشاغل کوچک و کارگری وجود دارد و بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند. همین طور درآمدهای دولت به شدت کاهش یافته است.

وی یادآورشد: قرار بود در بودجه سال آینده یک میلیون بشکه نفت را  به قیمت ۵۰ دلار بفروشیم ولی اکنون قیمت نفت زیر ۱۵ دلار رسیده است. بودجه ما کسری داشت و الان با یک آسیب جدی از این جهت که هیچ منبع جایگزینی وجود ندارد مواجه ایم، مگر اینکه اراده ملی برای جایگزینی آن وجود داشته باشد.

علیزاده طباطبایی تصریح کرد: بهتر است یکسری اموال عمومی به بخش خصوصی واگذار شود و پول به خزانه دولت واریز شود. در واقع اموالی که در بنیادها ونهادها وشرکت‌های دولتی است به بخش خصوصی واگذار و پولش به خزانه دولت واریز شود. با این اوضاع دولت در ماه‌های آینده برای پرداخت حقوق کارمندان با مشکل مواجه می شود.

این وکیل دادگستری  درباره وضعیت پساکرونا گفت: باید مسئولان اراده جدی برای حل معضلات اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید گفت: جهش تولید نیازمند زمینه‌هایی است که متاسفانه در حال حاضر هیچ یک از این زمینه ها آماده نیست و با شعار هم محقق نمی‌شود.

علیزاده طباطبایی در پایان گفت: برای حل معضلات کرونا و تاثیرش بر کشور باید کارگروهی توسط مقام معظم رهبری تشکیل شود و معضلات پسا کرونا بررسی شود. باید معضلاتی که در راه موانع تولید است را  بررسی کنند و از طرقی که در قانون اساسی است و پیش بینی طرق عادی نیست؛ یعنی از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام راه آن را پیدا کرده و با دستور العمل آن را حل و فصل کنند و گرنه دولت و مجلس و قوه قضاییه به تنهایی قادر به حل معضلات نیستند.

انتهای پیام

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *