10/11/2019

رشد 27 درصدی قاچاق کالا نسبت به سال گذشته

نشست خبری سخنگوی سازمان تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: کل پرونده‌ها در ۷ ماهه نخست سال 98 نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است که این رقم در بحث قاچاق رشد ۲۸ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، سیدیاسر رایگانی در نشست خبری امروز خود با ارائه آماری از عملکرد شعب بدوی این سازمان گفت:  تعداد ۳۴۴ هزار و ۳۳۳ پرونده وارده داشتیم که  ۳۳۸ هزار و ۶۶ پرونده مختومه و ۴۸ هزار و ۹۶۴ پرونده مانده است و  رشد ۲۹۲ درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته و  محکومیت ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی متخلفان را داشتیم.

وی درباره آماری از پرونده‌های اجرای احکام گفت: ۱۹۸ هزار و ۳۵۳ پرونده وارده کالا و خدمات بوده که ۳۰ هزار و ۹۵۲ پرونده وارده قاچاق  و ۲۱ هزار و ۱۸۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان بوده است‌.  ۷۷۰ میلیارد ریال اعاده حق شاکی وارده به اجرای احکام و مبلغ ۴۶۱ میلیارد تومان وارده به اجرای وصولی در حق صندوق دولت بوده است.

وی گفت: کل  پرونده‌ها در ۷ ماهه نخست سال نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است که این رقم در بحث قاچاق رشد ۲۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در طرح اربعین تعداد ۱۲۵۶ اکیپ گشت مشترک تشکیل شده که ۵ هزار و ۸۸ مورد بازرسی انجام داده اند.  تعداد یک هزار و ۸۷۸ واحد دارای تخلف، ۲ هزار و ۳۲ واحد بدون تخلف، یک هزار و ۱۷۸ واحد نیازمند تذکر برای اصلاح تخلف شناسایی شدند و در این میان ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۳۷ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

ادامه دارد…

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *